Jak probíhá spolupráce s realitní kanceláří

 

Častým dotazem lidí, kteří shání partnera pro nákup či prodej bytu se ptá, jak přesně probíhá spolupráce s realitní kanceláří. Stoprocentně platný proces neexistuje. Sestavili jsme pro vás ale typický průběh prodeje či nákupu reality přes realitní kancelář. V jednotlivých krocích se může lišit, můžete se setkat i s dalšími kroky, které povedou ke kvalitnějším službám. Dobrá realitka ale nikdy během dojednávání transakce nevynechá:

  1. Zjištění vašich představ a plánů. Jen těžko může realitní kancelář zprostředkovat prodej bytu někomu, u nějž neví, k čemu bude byt využívat. Dobrá realitka proto vždy musí zjistit, komu bydlení nabízí, jak jej kupující plánuje využívat a jaké má o své budoucí nemovitosti představy. Pokud jde o pronájem bytu, měla by zjistit i takové věci, jako zda si daný člověk představuje průchozí či neprůchozí pokoje, nebo ve které části města pracuje.
  2. Přípravu plánku a fotografií. Nikdy nekupujte zajíce v pytli. Dobrá realitka pro vás připraví jednoduchý plánek nemovitosti, ukáže vám fotografie. A to nejen nejatraktivnějšího kouta v bytě ale i sociálního zařízení a případně problematického vybavení. Dobrý makléř nekdy neopomene ani prohlídku bytu. Představovat si byt podle plánku a fotografií je jedna věc, navštívit byt druhá.
  3. Výpočet reálné a nejvyšší možné ceny. Dobrá realitní kancelář vždy prodávajícímu vypočítá dvě ceny. Reálnou a nejvyšší možnou. Skutečná prodejní cena se zpravidla pohybuje někde mezi těmito dvěma údaji.
  4. Příprava smluv. Tento úkol je zpravidla ten, proč realitní kanceláře vůbec oslovíte. Dobrý makléř připraví oboustranně výhodnou a právně vyhovující smlouvu o prodeji nemovitosti, do které zahrne představy nakupujícího a prodávajícího.
  5. Zprostředkování podpisu a předání peněz.

nemovitosti

Přečtěte si, proč je dobré spolupráce s realitní kanceláří.