Jak probíhá spolupráce s realitní kanceláří
Častým dotazem lidí, kteří shání partnera pro nákup či prodej bytu se ptá, jak přesně probíhá spolupráce s realitní kanceláří. Stoprocentně platný proces neexistuje. Sestavili jsme pro vás ale typický průběh prodeje či nákupu reality přes realitní kancelář. V jednotlivých krocích se může lišit, můžete se setkat i s dalšími kroky, které povedou ke kvalitnějším službám. Dobrá realitka ale nikdy během dojednávání transakce nevynechá:
- Zjištění vašich představ a plánů. Jen těžko může realitní kancelář zprostředkovat prodej bytu někomu, u nějž neví, k čemu bude byt využívat. Dobrá realitka proto vždy musí zjistit, komu bydlení nabízí, jak jej kupující plánuje využívat a jaké má o své budoucí nemovitosti představy. Pokud jde o pronájem bytu, měla by zjistit i takové věci, jako zda si daný člověk představuje průchozí či neprůchozí pokoje, nebo ve které části města pracuje.
- Přípravu plánku a fotografií. Nikdy nekupujte zajíce v pytli. Dobrá realitka pro vás připraví jednoduchý plánek nemovitosti, ukáže vám fotografie. A to nejen nejatraktivnějšího kouta v bytě ale i sociálního zařízení a případně problematického vybavení. Dobrý makléř nekdy neopomene ani prohlídku bytu. Představovat si byt podle plánku a fotografií je jedna věc, navštívit byt druhá.
- Výpočet reálné a nejvyšší možné ceny. Dobrá realitní kancelář vždy prodávajícímu vypočítá dvě ceny. Reálnou a nejvyšší možnou. Skutečná prodejní cena se zpravidla pohybuje někde mezi těmito dvěma údaji.
- Příprava smluv. Tento úkol je zpravidla ten, proč realitní kanceláře vůbec oslovíte. Dobrý makléř připraví oboustranně výhodnou a právně vyhovující smlouvu o prodeji nemovitosti, do které zahrne představy nakupujícího a prodávajícího.
- Zprostředkování podpisu a předání peněz.
Přečtěte si, proč je dobré spolupráce s realitní kanceláří.